Rasydan Rahim's BlogCenter

Wednesday, June 22, 2005

Tribute to Mayang Seri


Image hosted by Photobucket.com



Kat sini aku nak ceriter sikit pasal kucing aku nih, Mayang Seri namanyer.. (bapak aku yang bagi) Panggil nama manjer Seri jer. Kiut sangat. Bukan kucing siam, bukan kucing parsi or yang bulu kembang-kembang tu, tapi aku sayang dier macam family member aku jugak. Mandikan dier, bagi dia makan, ajak dia borak-borak (aku jer la yang bercakap, tak pernah lagi dia bercakap balik..)
Dah dekat 3 minggu kucing aku yang sekor nih tak balik rumah.. Conform hilang..
Satu family aku sedih, bayangkan... 4 tahun kiter bela, kiter sayang, dia hilang macam tu jer. Sedih sangat. Tapi masa dia hilang, aku tengah berdepan dengan kehilangan 'benda' lain, so masa tu hati aku tengah kuat lagi. Takder laa menangis macam parents aku. Sesaper yang ader kucing, sure faham feelings parents aku sekarang nih.
Seri nih, Duan ngan aku yang jumpa kat stor rumah, mak 'dier' tertinggal dier kat situ.. Since then, kitorang laa yang bela. Teringat aku masa nak bagi dia susu masa tu, susah ya amat! Tapi bapak aku sayang sangat kat makhluk satu nih.. "Kat saper lagi dia nak bergantung hidup kalau tak kat kita" Bapak aku selalu kater..
Minah nih close ngan my mom, biler mak aku ader, 'kerek' satu macam. Pantang aku nak nyakat sikit dah lari kat mak aku. Kaki report!
Bapak aku mimpi minggu lepas, kelakar sikit.. tapi sedih sangat bila pikir balik. Bapak aku mimpi Seri tulis surat, dia tinggalkan kat depan umah.. Dia kata dia pergi tempat jauh, dah tak dapat balik semula dah.. Dia nasihat; "Babah jangan isap rokok kuat sangat, mama jangan sedih-sedih, duan ngan rasydan jangan gaduh-gaduh.." Mangalir air mata aku tulis 'tribute' nih untuk dia..
Aku harap Seri tak hilang macam tu jer, harap ada orang yang amik dia and jaga dia elok-elok.. Kalau dia mati pun harap mati dier tak seksa..
Aku janji nak jaga anak-anak dia elok-elok macam aku jaga Seri dulu jugak.. Ray, P'teh ngan Low.

3 Comments:

  • aku paham perasaan ko tuh!!bawak2 bersabar..aku pun sama gak cam famili ko,setiap kali kucin ilang..nangis cam nak rak gak..ko bela lah anak dia elok2..pengobat rindu..:D..agak2 takmo bela 3 ekor,kasik aku sekor..hehehe

    By Anonymous Anonymous, at 6:21 AM  

  • kesian nye...
    u tak bagi dia makan eh..sebab tu dia lari..

    i tumpang sedih coz i penah bermesra dengan si seri ni waktu dia kecik2 dulu..it's so sweet..

    luv seri..

    Leen

    By Anonymous Anonymous, at 4:36 PM  

  • sedihnye :-S

    By Blogger Wahida Yaakub, at 1:30 AM  

Post a Comment

<< Home